2 Mayıs 2011 Pazartesi

sırtüstü edebiyat serisi cilt 1 sayfa 48


yaz geliyor diye sevinen insanlar gibi değilim ben
sevinmiyorum çünkü ben zaten diğer mevsimler yok gibiyim
o günleri saymıyorum, yazın gelmesini bekleyerek yaşıyorum
bahar da çok tatmin etmez beni
kuşlar böcekler manasız sevinçler bir süre sonra sinirlerimi bozabilir
çünkü bahar yaz gibi değil
bahar prebiyotik yoğurtlar gibi
bir süre çok seviyorsunuz işte bu favorim diyorsunuz
sonra bir gün bayıyor ve kalp yine favori arayan beyni teselli etmeye çalışıyor

yazla ilgili sevdiğim özlediğim şeylerin tamamını yazsaydım
tarihe yeni bir kutadgu bilig kazandırmış olurdum
yazın satılan dans albümleri gibi yok satardı
insanlar o kadar çok severlerdi ki
secret kitabını saksı altına koymalık kullanırlardı

belki de hiç anlamazlardı

mutlaka anlamazlardı

çünkü kupkuru yollardan bahsedebilirdim
yazla ilgili özlediğim ve kışın hayalini kurduğum bir şeylerden birisi bu
caddelerin kenarları
yaz kurusu diye bir şey var bana göre
o kadar kuru ki kış o yoldan çok uzaklarda, belli oluyor
kışın bakıyorum hep ıslak ve hep mor gibi tuhaf bir renk
yazın yine pis ve manasız ama
kupkuru ve hep sahile gidiyor o yol sanki
pis karların birikmesine veya yağmur sularıyla kapanmasına daha var
yeni krem sürülmüş cilt gibi pasparlak
bir süre sonra gidecek olsa da mutluluk verici bir etki
yaz sonunda bakıyorum ve mutsuz oluyorum yollar yine kapandı bana diye
şimdi benim için ne hava ne de güneş önemli
ne zaman ki kuru bir yol görürüm ve alakasız bir kaplumbağa geçiyor olur oradan
o zaman yaz havasına girerim işte

mutluluk verici bilgiler değil belki bunlar ama
benim için
mutluluk verici ilgiler böyle şeyler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder