26 Nisan 2011 Salı

AYI


Sabahları güzel bir öpücükle uyandırılmayı hiç hayal etmedim. Tek istediğim alerjimin sonucu olarak hapşırarak uyanmamaktı. Zaten ne öpüldüm ne de hapşırığım kesildi. Üstelik sabah sabah öpülmeyi hiç istemem, uykum hafiftir daha yüzüme yaklaşılmadan uyanırım. Öpmek isteyenin de yüzüne hapşırırım kesin.
İnsan evladı olan bunu ister diye düşünüyorum, öpülmek ister ilgi ister. Ama ben sabahları kokulu öpücülere kapalıyım. Bu tür sevgi girişimlerine karşı detaycı antikorlarım savaşıyorlar canla başla.
İnsan olmasaydım da detaycı olurdum diye düşünüyorum

Mango olsam koklanmak istemezdim mesela, her eline alan mutlaka kokluyor. Oysa mango öyle soyulmadan kokmaz, soyulunca bile kokmaz. Bunu nasıl yiyeceğiz şimdi diye yüzüme bakıldığında kala kala buna mı kaldım diye de üzülürdüm. İçilmek de istemezdim yenmek de. Ağacım da asılı kalmak da istemezdim diğer mangolarla. Kesin onlar çok neşeliler ve hiç susmuyorlar çünkü.

Köpekbalığı olsam çok kötü alışkanlıklar edinebilirdim. Kanser olmuyorum çünkü bir kere. Dünyanın en şanslı yaratığı gibi bir şey. Ayrıca çok da havalıyım istediğim balığı yiyebilirim. Balinanın yanına gidip onunla takılabilirim gönlümce. Sırtına da yatarım ama balinanın sırtındaki tortulardan tiksinebilirim biraz.

Pokahontas olsam tüm gün saçlarımla ilgilenirdim. Bronzum da zaten daha ne isterdim ki hayattan. Biraz da şu tarafa savurayım en iyisi saçlarımı diye vakit geçirirdim. İngiltere’ymiş savaşmış hiç işim olmazdı.
Bugün tek omuzlu giyeyim de milletin aklını alayım diye gezerdim kesin. Arada rakunuma saçlarımı oynatırdım, bir oraya bir buraya derken evlenmezdim de kimsecikleri kendime layık görmeyip.

Gazete olsam kuşun altına serilmek isterdim. Üstüme patates soğan doğransın veya camları silmek istemezdim asla. Kafes en süperi, kakalar gelebilir sorun değil. Ama biliyorum ki arada o kuş da gelecek yanıma, kenarlarımı kemirip altıma girmeye çalışacak. Neden yaptığını bilmediği gereksiz ve manasız hareketleri yaparken üstüme düşüp bir süre şaşkın şaşkın kalacak öyle. Hiç canımın sıkılmasına izin vermeyip tüm gün beni oyalayacak o saf kuş.

Ayı olsam tamamen ayı olurdum, detaylarım veya kurallarım olmazdı. Yani insanları yerdim. Aslında yemezdim ısırıp koparıp bırakırdım. Ayıyım yahu, koskoca ayı, ya ne yapayım öpeyim mi insanları sarılıp. Tavşanlarla mı koşturayım.dev pençelerim ayaklarım var bir kere onları kullanmam gerek.
Çadır görünce de dalardım içeri ne var ne yok yiyecek diye. Zaten insan halimle de gittiğim evlerde en merak ettiğim yer buzdolabı ve fırın olur. Tüylerimi de sürekli severdim çünkü insanlar sevemez, yerim direk sevmeye çalışanı. Kış uykusuna da yatarım mis gibi kardı yağmurdu hiç muhatap olmam.

İnsan olsam, insan gibi olmaya çalışmaktan çok sıkılırdım.

2 yorum:

  1. ilk kez bir blog yazınızda cümlelere büyük harfle başlamışınız :)

    YanıtlaSil
  2. çünkü bu haberturk için yazdığım bir blog yazısıydı.gazeteye yazdığım için buna dikkat ettim.

    YanıtlaSil